PDA

View Full Version : Crysis Single Player Demo Feedback Thread


Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82

Obie
10-26-07, 06:31 PM
What are the chances that EA will buy Crytek?

Gaco
10-26-07, 06:31 PM
Where can the ingame benchmark functionality be found?

[EOCF] Tim
10-26-07, 06:34 PM
I'm not buying this bull**** game. EA and Crytek can kiss each other ass. I will get a game next year when things are up to speed and patches are released for this game which will probably need it.


After 169.xx release UT3 engine gets AA :). Enjoy UT3 engine....

Call Of Duty 4 will be more fun then this...

Har, sour and bitter. lol

Destroy
10-26-07, 06:38 PM
Can someone post a pic of their Task Manager / Performance screen while in the game. Does this use dual core, quad, or like MP beta just a single core??

Does use both cores but hardly to their max. :(
http://img89.imageshack.us/img89/4310/cpuvistasg6.jpg

dirtyharry87
10-26-07, 06:38 PM
Just played it on my ****bag pc at 800 low everything, class game still gfx werent to bad but good to see it has gameplay elements, lovin the suit and stealth abilities.

nekrosoft13
10-26-07, 06:42 PM
64bit version won't function

Destroy
10-26-07, 06:42 PM
The leaked demo is only DX9.

http://ve3d.ign.com/articles/news/35079/Crysis-DX9-Single-Player-Demo-Released

LORD-eX-Bu
10-26-07, 06:42 PM
if you set everying to Very High does that automatically use DX10? how do you know if you are running DX10 or DX9? I am running it on Vista.

EDIT: Oh WTF! another day of downloading mess? :rofl

Gaco
10-26-07, 06:44 PM
The leaked demo is only DX9.

http://ve3d.ign.com/articles/news/35079/Crysis-DX9-Single-Player-Demo-Released
I dunno about that claim, the application that is launched when I execute this demo is called something and DX10 mode.

Obie
10-26-07, 06:44 PM
Where can the ingame benchmark functionality be found?
There is something funky with the benchmark. When I disabled 4x aa the game flys so fast that the men on the ground are a blur but it reports that my frame rates are lower then expected. Although I am going on eyesight alone at 1680x1050 with all on high the speed increase vs the frame rate isn't right. To find the benchmark just look in your game's directory.

Destroy
10-26-07, 06:45 PM
if you set everying to Very High does that automatically use DX10? how do you know if you are running DX10 or DX9? I am running it on Vista.

EDIT: Oh WTF! another day of downloading mess? :rofl


http://img132.imageshack.us/img132/5414/vedx10ew9.th.jpg (http://img132.imageshack.us/my.php?image=vedx10ew9.jpg)


Agreed, a mess. Now with the above news I have no clue if its running in DX10 or not.

Gaco
10-26-07, 06:45 PM
if you set everying to Very High does that automatically use DX10? how do you know if you are running DX10 or DX9? I am running it on Vista.

EDIT: Oh WTF! another day of downloading mess? :rofl
I tried alt-tabbing (or hitting the windows key, can't remember which) so the game minimized and ran in windowed mode. Then see the tiltle of the application, mine says DX10, so I guess that it is. The game is certainly so insanely pretty and runs so sluggish that I'm easily convinced it's DX10 :D

Obie
10-26-07, 06:48 PM
64bit version won't function
Read your sig, will you have to say the same thing about Crytek?

K007
10-26-07, 06:51 PM
mm this thread has doubled...so is the demo out?

Gaco
10-26-07, 06:52 PM
There is something funky with the benchmark. When I disabled 4x aa the game flys so fast that the men on the ground are a blur but it reports that my frame rates are lower then expected. Although I am going on eyesight alone at 1680x1050 with all on high the speed increase vs the frame rate isn't right. To find the benchmark just look in your game's directory.
Thanks :)

BTW another reason that I think that we indeed are playing the DX10 version is that the trees can be destroyed. Crytek has told us specifically that this particular feature would be DX10 only. Also look at the character models for gods sake (page 60). DX9? No way...? :|

JaylumX
10-26-07, 06:54 PM
In directx9 mode "Very High" settings is greyed out and cannot be selected. If you are able to select "very High" then you will be able to run in DX10 mode if you select the said option.

Also for those of you who wanna run this game in DX10 mode (very High) and wanna combat the poor performance, just set post-processing to medium or lower. Post-Processing is the biggest performance hog.

Obie
10-26-07, 06:57 PM
Well, that's that...

conroejoe
10-26-07, 06:57 PM
Are the trees destructible in DX9 (windows XP)??

fizix
10-26-07, 06:58 PM
Are the trees destructible in DX9 (windows XP)??
yes

mojoman0
10-26-07, 07:02 PM
Trees are fully destructible with my 6800gt :)

XxDeadlyxX
10-26-07, 07:08 PM
Trees are fully destructible with my 6800gt :)

At 800x600? ;)

Gaco
10-26-07, 07:08 PM
In directx9 mode "Very High" settings is greyed out and cannot be selected. If you are able to select "very High" then you will be able to run in DX10 mode if you select the said option.

Also for those of you who wanna run this game in DX10 mode (very High) and wanna combat the poor performance, just set post-processing to medium or lower. Post-Processing is the biggest performance hog.
Thanks for the tip. PP was also the big performance bandit in Company of Heroes I recall :D

Jonelo
10-26-07, 07:09 PM
In very high in DX10 and AA 4x , for my is almost unplayable at 720p

Gaco
10-26-07, 07:09 PM
Trees are fully destructible with my 6800gt :)
Nice of them to throw in that feature anyways then ;)

Still must suck to play Crysis with a 6800GT (ack) :p

ATOJAR
10-26-07, 07:13 PM
Still must suck to play Crysis with a 6800GT (ack) :p

By the way this post is looking it must suck to play Crysis with a Q6600 & 8800GTX.

LOL.