PDA

View Full Version : Starship Troopers Demo Available now!


Pages : [1] 2 3 4 5

|MaguS|
09-01-05, 11:48 AM
http://dlx.gamespot.com/pc/starshiptroopers/moreinfo_6132313.html?tag=boxcar_all_download_head line

System Specs

Recommended: 3.0ghz CPU, 1Gb RAM, GeForce 6800 or Radeon X800 [1024x768 with
shadows], DirectX 9.0c, 600mb free hard drive space, Windows XP ONLY, DirectX
compatible PCI soundcard.

Minimum: 2.0ghz CPU, 512mb RAM, GeForce FX5900 or Radeon 9800 [800x600 with
shadows], DirectX 9.0c, 600mb free hard drive space, Windows XP ONLY.

toxikneedle
09-01-05, 12:02 PM
Can someone post if its good or not. I'll get it when I get back home then.

BioHazZarD
09-01-05, 12:05 PM
only on crappy gamespot now ??? :(

Mr_LoL
09-01-05, 12:07 PM
With recommended specs that high, you would think it will look fantastic. I am not holding my breath though especially after Battlefield 2

jAkUp
09-01-05, 12:11 PM
At e3 is looked pretty decent :)

SH64
09-01-05, 12:11 PM
Please more links & impressions !!

EDIT : Yess! its on 3DGamers now
http://www.3dgamers.com/dlselect/games/starshiptroopers2/starshiptroopersdemo.zip.html

|MaguS|
09-01-05, 12:22 PM
I played it for abit, Its a nice game. Very basic and straight foward, nothing innovating but fits the mood of the game alot. Marines talk smack and the bugs swarm often.

The one complaint I have is that its noobified, The bugs are color coded to show which are weak against which weapon and also get covered in their blood to show they are dead. No guessing if you really killed the bug or not like in the movie.

Guns are cool, the shotgun rocks but once you pick it up you get swarmed with an insane amount of bugs... fun but HARD.

Game ran smooth for me at 1280x1024 /w 4xAA & 8xAF and all settings High. The game seems to require high requirements for the high graphics due to the amount of bugs on screen... It was easily over 50 at times.

SH64
09-01-05, 12:39 PM
Ok someone has to do it :D
(w/opics)

anzak
09-01-05, 12:50 PM
Geforce FX 5900 minimum? I'll download it after I get home and post my results with the 6200TC.

Buenamos
09-01-05, 12:55 PM
http://www.fileplanet.com/156615/150000/fileinfo/Starship-Troopers-Demo

jAkUp
09-01-05, 01:09 PM
Man those system requirements are insane...

zoomy942
09-01-05, 01:11 PM
http://www.fileplanet.com/156615/150000/fileinfo/Starship-Troopers-Demo


the moment i walk in my front door, i am gonna nsay a prayer of thinks for being a fileplanet member, then i am gonna d/l that and kill some bugs

Buenamos
09-01-05, 01:18 PM
the moment i walk in my front door, i am gonna nsay a prayer of thinks for being a fileplanet member, then i am gonna d/l that and kill some bugs

Yeah, I love bein a member also.

Veger
09-01-05, 01:46 PM
The shadows kill the performance on this game and I am getting a blue screen :(

zoomy942
09-01-05, 01:53 PM
The shadows kill the performance on this game and I am getting a blue screen :(


kills performance on your sli 7800gtx? oh hell, i just got my 7800gt yesterday. damnit

Buenamos
09-01-05, 01:54 PM
Yeah with everything cranked I get like 20 fps, so i turned some things down and got it playable and the game blows IMO.

GlowStick
09-01-05, 02:11 PM
FileShack

http://www.fileshack.com/file.x?fid=7588

Gentle
09-01-05, 02:34 PM
So is the "XP ONLY" true?

Gentle

Skinner
09-01-05, 02:42 PM
It looked good, for 5 seconds and then it crashes, the first game on my HD which crashes constantly :mad:

Veger
09-01-05, 02:43 PM
It looked good, for 5 seconds and then it crashes, the first game on my HD which crashes constantly :mad:

What error do you get? I get MACHINE_CHECK_EXCEPTION wtf? Never had any issues with my computer. Weird anyone else?

Nothing is overclocked at all on my machines. That error is not good. :thumbdwn:

GlowStick
09-01-05, 02:53 PM
THe engine sucks, it dose look ok, but its preformacne just dosnet justify its graphics. baiscly it lags somehow, just not properly made. No wonder why they havent released it yet, i hope they never do.

Rakeesh
09-01-05, 03:02 PM
Starship Troopers is my favorite movie of all time.

You know what sucks though? I am going to have to upgrade my video card JUST to play this game and this game only.

THe engine sucks, it dose look ok, but its preformacne just dosnet justify its graphics. baiscly it lags somehow, just not properly made. No wonder why they havent released it yet, i hope they never do.

Blaspheme!

ralinn
09-01-05, 03:08 PM
Does it have the music from the movie? I loved the music!

Superfly
09-01-05, 03:09 PM
Blaspheme!


nah its true sadly, the bugs look good and thats about it - enviroment is poor - and the performance as stated is rubbish for what you get.

its fun, dont get me wrong but I wont be buying it - if fact i'll advise anyone I meet to avoid it.

Skinner
09-01-05, 03:09 PM
What error do you get? I get MACHINE_CHECK_EXCEPTION


Yep that's the one, displayed in a bsod. Along with a large beeping sound.
Dammit I have waited ages for this game....

I always keep my system clean and up to date, I'm not used to get this.