PDA

View Full Version : WTB: Stock heatsink off 7800gtx 512mb or 7900gtx


Slammy
04-11-06, 10:08 PM
As the title states, i am looking for the stock heatsink that comes on these cards. I am a serious buyer and will pay a decent price for one aslong as you are legit. Thanks guys.

Slammy
04-15-06, 03:41 PM
no one has one or know where i can buy one?

seeker
04-15-06, 04:47 PM
I really do not know. But, have you checked to see if the manufacturer has it available from their parts dept?

Slammy
04-17-06, 06:19 PM
I really do not know. But, have you checked to see if the manufacturer has it available from their parts dept?

I have emailed EVGA and they said no. I have a ASUS 7800gtx myself but i dont think they sell parts. gainward used to but not anymore so i dunno who else sells parts.

MinorTthreat
04-20-06, 07:16 PM
Here ya go ----> one on ebay (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=6871950363)

I just bought one and they have others listed on their ebay store. Prolly missed it cuz its listed as a Quadro cooler:)

ss284
04-20-06, 07:51 PM
Here ya go ----> one on ebay (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=6871950363)

I just bought one and they have others listed on their ebay store. Prolly missed it cuz its listed as a Quadro cooler:)

Did the seller include mounting hardware as well? I might have to pick up one as well.

-Steve

MinorTthreat
04-20-06, 07:59 PM
I havnt recieved it yet. I waited untill the end of the auction and sniped it for $10.50. It only had one bid. I will post back when it gets here.
I dont anticipate any hardship mounting it tho.

Slammy
04-21-06, 07:21 PM
DAMNIT!! i missed it, i would have so bought that!! I had a nv5 but the cheap ass fan crapped out in less than a year. I want the awesome new stock cooler cause it vents out the rear and is built better.

MinorTthreat
04-21-06, 10:54 PM
He had others in his eBay store yesterday. I would keep checking his store and try searching for Quadro coolers as well... Looks like lord_obsidian beat you to it.

Clay
04-21-06, 10:58 PM
I have one that I might consider selling. It belonged to this BFG 7800 GTX OC that I recently reviewed and have since replaced the stock cooling with the Thermaltake Tide Water.

http://nvnews.net/reviews/thermaltake_tidewater_vga_liquid_cooling_module/index.shtml

EDIT: Sorry, just realized you wanted one from a 512MB card...the one I have is for the 256MB variety.

Slammy
04-25-06, 06:33 PM
Well that same person on ebay put another one up so i snatched it up quick. Those damn things are hard to find! I paid with paypal, hope it is secure. Ill post again once i recieve it.

MinorTthreat
04-26-06, 07:31 PM
My cooler just arrived today and the mounting screws from my stock cooler fit and line up perfectly.(nana2) I am going to use it on my MSI 7800GT. I hope the thermal pads on my memory works though. Looks like it will.

Slammy
05-05-06, 09:08 PM
I got mine in 2 days ago. The screws from the stock 7800gtx fit? Mine didnt at all. I had to go buy all new screws... The GPU screws were course thread instead of fine thread. The memory screws were jusxt too small. There is no way mine would fit so i dunno why yours did unless you have something other than the reference cooler on your card as "stock".

MinorTthreat
05-05-06, 10:16 PM
I got mine in 2 days ago. The screws from the stock 7800gtx fit? Mine didnt at all. I had to go buy all new screws... The GPU screws were course thread instead of fine thread. The memory screws were jusxt too small. There is no way mine would fit so i dunno why yours did unless you have something other than the reference cooler on your card as "stock".


I dont have 7800GTX, I have a MSI 7800GT. It doesnt have any back plates on the cooler like the GTX's do. Easy to see in This review. (http://www.nvnews.net/reviews/msi_geforce_nx7800gt/index.shtml)

;)