nV News Forums

 
 

nV News Forums (http://www.nvnews.net/vbulletin/index.php)
-   NVIDIA Legacy Graphics Cards (http://www.nvnews.net/vbulletin/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Help me please ( in french ) (http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=35323)

Kenny999 08-22-04 04:11 PM

Help me please ( in french )
 
Hi all / bonjour tout le monde

J'ai un gros problème avec ma carte graphique ( G force 4 Ti 4200 ) en fait , Quand je joue à des jeux de faible capacité visuel ( Counter strike , Half life , ..) mon "bug" survient aléatoirement mais sur les jeux à grosse capacité ( Ureal Tournament 2004 ) ma carte graphique plante des que je vois la première image .
Voici ce qui se passe quand ma carte graphique plante : L'écran de mon ordinateur se met en veille tout seul , je ne peut rien y faire même en le ralument . Le seul moyen est d'éteindre l'ordinateur manuellement et puis de le rallumer je ne comprend pas pourquoi cela me fait ça !
J'ai pourtant télécharger les derniéres mise à jour des drivers , et j'ai aussi télécharger la derniére version de DirectX .

please pouvez-vous m'aider à résoudre mon problème ?

J'attends une réponse de votre part
Merci d'avance :D

Rollo 08-22-04 04:28 PM

Re: Help me please ( in french )
 
Je ne comprends pas. Parles-tu anglais, s'il vous plait.

Kenny999 08-23-04 06:23 AM

Re: Help me please ( in french )
 
ok ..


I have a big problem with my graphic card ( G force4 Ti4200 )
When I play video games with low capacity ( Counter strike , Half life , ..) my graphic card plant not often it is same random but in the games with large capacity ( Ureal Tournament 2004 , ..) my graphics card plants as soon as I see the first image .
here what occurs when graphic card plant: the screen of my computer put in "veille" , I can nothing make there even i put on , put off.
The only means is to extinguish the computer manually and then to relight it I don't understand why that does that to me!
I have to however download the last updated of the drivers, and I have also to download the last version of DirectX.

can you help me to solve my problem ??
I await a response of your share

Thanks in advance :D

alucard_x 08-23-04 01:55 PM

Re: Help me please ( in french )
 
so you're trying to say that your computer crashes in 3D games, old and new ones? first thing to do is to make sure you're not overclocking anything. after that, you should run memtest and test all your memory sticks.

Kenny999 08-23-04 02:13 PM

Re: Help me please ( in french )
 
it isnt a problem of memory ... i think it is the graphic card who crashed in games with a large capacity video ( UT 2004 for exemple ) when i see the first image .

but in a game with low capacity ( Half-Life for exemple ) the graphic card crashed not often it is random ..

kraigc 08-23-04 02:31 PM

Re: Help me please ( in french )
 
Avez-vous actualisé le bios de votre motherboard? Surtrafiquez-vous le compteur de votre carte du tout ? Avez-vous fait des changements récents à votre ordinateur ?

Kenny999 08-24-04 05:52 AM

Re: Help me please ( in french )
 
non je n'ai pas trafiquais my graphic card , non je n'est pas actualisé le bios de ma mothercard :s

and non je n'est pas fait de changements qui pourrais produire se crash ..

where i can "actualiser" my mothercard ? ( it is a : ABIT BE7 I845PE P4 ATA 100 AGP 4x/3 DDR 333 + SON +LAN
FSB 533 Mhz/5 PCI/Audio ALC650 6 canaux and 6 USB 2.0 )
I hope that will be able to help you ..

vampireuk 08-24-04 06:07 AM

Re: Help me please ( in french )
 
Back away boys....back away

kraigc 08-24-04 09:57 AM

Re: Help me please ( in french )
 
avez-vous essayé de courir les jeux aux résolutions plus basses ? vous devriez être capables de trouver nouveau bios au site Web Abit

Kenny999 08-26-04 07:42 AM

Re: Help me please ( in french )
 
1 ) oui mais ca fait que "retarder " le bug

2 ) the flashmenu in abit ( for the new bio ) web site bug ....

Skrot 08-26-04 09:15 AM

Re: Help me please ( in french )
 
Quote:

Originally Posted by Kenny999
ok ..


I have a big problem with my graphic card ( G force4 Ti4200 )
When I play video games with low capacity ( Counter strike , Half life , ..) my graphic card plant not often it is same random but in the games with large capacity ( Ureal Tournament 2004 , ..) my graphics card plants as soon as I see the first image .
here what occurs when graphic card plant: the screen of my computer put in "veille" , I can nothing make there even i put on , put off.
The only means is to extinguish the computer manually and then to relight it I don't understand why that does that to me!
I have to however download the last updated of the drivers, and I have also to download the last version of DirectX.

can you help me to solve my problem ??
I await a response of your share

Thanks in advance :D

That's possibly the best post I've ever read. Awesome :)

Pandora's Box 08-26-04 10:06 AM

Re: Help me please ( in french )
 
Quote:

Originally Posted by vampireuk
Back away boys....back away



lol


All times are GMT -5. The time now is 02:06 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.7.1