nV News Forums

 
 

nV News Forums (http://www.nvnews.net/vbulletin/index.php)
-   Benchmarking And Overclocking (http://www.nvnews.net/vbulletin/forumdisplay.php?f=24)
-   -   New 7900 GT CO SC Overclock (http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=83015)

SLippe 12-24-06 10:33 PM

New 7900 GT CO SC Overclock
 
I've now got my eVGA 7900 GT CO SC overclocked at 730/846 or 730/1692. Currently running the 93.81 drivers and have ran BF2142 and NHL07 back-to-back with no problems. Still idles at around 44' C, depending on the weather and heater in the house. I'll update benchmarks in my Sig as soon as I can run the tests, probably Tuesday. Just thought I'd share my new high overclock. (xmasmile)

P.S. This is with the Core VMod only. No Memory VMod applied.

Here's to overclocks! (cheers)

superklye 12-24-06 11:55 PM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
Nice OC man! Does the GTO run at 650MHz on the core?

SLippe 12-26-06 10:32 PM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
Quote:

Originally Posted by superklye
Nice OC man! Does the GTO run at 650MHz on the core?

You know, I'm not sure. I was trying to get to Superclocked 7900 GTX speed which is 690/880, but I just can't get my memory that high and I'm too chicken sh*t to try the memory vmod. I'll look up the GTO speeds.

Roadhog 12-26-06 10:38 PM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
Quote:

Originally Posted by SLippe
You know, I'm not sure. I was trying to get to Superclocked 7900 GTX speed which is 690/880, but I just can't get my memory that high and I'm too chicken sh*t to try the memory vmod. I'll look up the GTO speeds.

Yes it does.

SLippe 12-26-06 11:25 PM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
Quote:

Originally Posted by Roadhog
Yes it does.

Yup, 650/1320 on the GTO.

SLippe 12-31-06 04:50 PM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
Just got my card to 690/870. Woohoo! Almost 7900GTX Superclocked speeds, which is 690/880.

Quick420 12-31-06 08:26 PM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
My evga overclocked nicely too (cheers) (cheers) (cheers)

grey_1 12-31-06 08:57 PM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
Nice overclock Slippe! I've just started pushing my old 7800GT's, nice difference a little overclock makes!

SLippe 01-01-07 11:22 AM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
Quote:

Originally Posted by grey_1
Nice overclock Slippe! I've just started pushing my old 7800GT's, nice difference a little overclock makes!

Thanks! I don't get it though, I haven't done anything different. It seems if you clock your card, then later on you can push it a little more and so on and so on. Before, with the same drivers, I couldn't get my memory past 850 no matter what. The highest I've been able to get the core is 730, but I've read that there is no real difference when it reaches the 690 or 700 mark and can actually slow down performance when pushed above that. That is the reason I've lowered the clock back down to 690. I'm very happy with my current overclock. R6Vegas runs pretty damn sweet! (plus other games)

grey_1 01-01-07 02:40 PM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
Quote:

Originally Posted by SLippe
Thanks! I don't get it though, I haven't done anything different. It seems if you clock your card, then later on you can push it a little more and so on and so on. Before, with the same drivers, I couldn't get my memory past 850 no matter what. The highest I've been able to get the core is 730, but I've read that there is no real difference when it reaches the 690 or 700 mark and can actually slow down performance when pushed above that. That is the reason I've lowered the clock back down to 690. I'm very happy with my current overclock. R6Vegas runs pretty damn sweet! (plus other games)

I've read a lot of discussions on overclocking and it still seems luck of the draw to me, all else being equal. But yeah it's sweet, I read about all the 8800 owners and think it's great, but I can't spend that now. Sooo a little overclock lets me crank FEAR and others up more, I think I'll stick with it!

SLippe 01-02-07 05:00 PM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
Quote:

Originally Posted by grey_1
I've read a lot of discussions on overclocking and it still seems luck of the draw to me, all else being equal. But yeah it's sweet, I read about all the 8800 owners and think it's great, but I can't spend that now. Sooo a little overclock lets me crank FEAR and others up more, I think I'll stick with it!

What do you have your 7800 at?

grey_1 01-02-07 05:17 PM

Re: New 7900 GT CO SC Overclock
 
Quote:

Originally Posted by SLippe
What do you have your 7800 at?

They're currently at 480/525. My cores seem to like the oc alot, my memory seems really really touchy. I've also got my x2 at 240x10 and 2-3-5-3. I was at 2500, but I must have done something wrong, too unstable. So I'm just studying the mobos settings and benching it hard for a few days at a time. I'll get my 2500 (or more) back, Just want to do it right.

As far as my cards, I'm not expecting much more really. Auto detect used to always top out at 515 give or take, and I need these to last a while longer.

Bloody kids eating up my upgrade money. :p


All times are GMT -5. The time now is 07:44 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright 1998 - 2014, nV News.